Novinky a detaily novej Škody Karoq. Viac na https://autobild.cas.sk/clanok/213566/skoda-karoq-v-tomto-prekona-aj-drahsi-kodiaq/
Automobilka z Mladej Boleslavi zverejnila niekoľko detailných záberov ešte pred oficiálnou premiérou novinky. Odhaľujú vychytávku, ktorú ešte nikdy nemala žiadna Škoda. Dokonca ani Kodiaq.
Česká automobilka už o necelý týždeň svetu v plnej paráde predvedie nástupcu Yetiho, Škodu Karoq. Má ísť v poradí o druhý model, ktorý bude pre výrobcu v dobe nevídanej obľuby kompaktných SUV extrémne dôležitý. Aj preto si na ňom v Mladej Boleslavi dávajú záležať. Dôkazom sú nové fotografie, ktoré odhaľujú niekoľko detailov.
Nás najviac zaujala snímka centrálneho displeja. Ide o dobre známu jednotku so systémom Columbus, ktorý okrem možnosti vytvorenia wi-fi hotspotu ponúka napríklad aj 3D navigáciu či prehľad cien paliva na čepračkách vo vašom okolí. S obrazovkou, ktorej kompletne chýbajú hardvérové tlačidlá, sa však už poznáme napríklad z modelu Kodiaq či faceliftovanej Octavie.
Fotka však po prvýkrát naznačuje aj prvok, ktorý bol až doteraz aj v drahších automobiloch značky Škoda nevídaný. Ide o virtuálnu prístrojovú dosku, ktorá na želanie nahradí tradičné budíky. Karoq má byť prvým vozidlom, ktoré bude touto možnosťou disponovať. Dá sa očakávať, že v budúcnosti sa dostane aj do ďalších modelov v portfóliu Mladej Boleslavi.
5 fotografií v galérii Koncové svetlá budú svietiť len prostredníctvom LED už v základnom vyhotovení
Na informácie o jeho funkcionalite je Škoda zatiaľ skúpa. Dá sa ale predpokladať, že bude zvládať rovnaké veci, ako Active Info Display Volkswagenu. V jeho prípade je samozrejmosťou okrem iného napríklad detailné zobrazovanie navigácie priamo medzi digitálnymi budíkmi. Lepšiu predstavu o jeho potenciálnych možnostiach vám dá priložené video.
Okrem náznaku virtuálneho kokpitu škoda ukázala pohľad na predné i koncové svetlá, ktoré sú vo veľkej miere podobné modelu Kodiaq. Odlišujú sa najmä tvarom. Predné svetlomety môžu byť za príplatok vybavené full-LED technológiou, pre koncové to bude platiť už v štandarde. Tie sú naviac veľmi efektné, najmä ich presah do veka batožinového priestoru.
Okrem toho sme sa dozvedeli, že Karoq bude mať už v základnej výbave elektronickú parkovaciu brzdu. Naopak, za príplatok bude dostupný pohon všetkých kolies či sedemstupňová DSG prevodovka. O detailných technických parametroch vozidla sme však písali už pred niekoľkými týždňami. Najväčšou novinkou z tejto série fotografií teda nateraz zostáva prítomnosť digitálneho prístrojového panelu.